Terminy 2019:
Istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w miejscu pracy uczestników. Grupa min. 15 osobowa.
Kontakt: dr Katarzyna Urban tel: 696 446 058
Instruktor:
dr Katarzyna Urban
Jest to kurs przeznaczony dla:
fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii (V rok), logopedów oraz lekarzy.
Ilość godzin dydaktycznych:
18
Opis szkolenia: Szkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom tematykę diagnostyki i rehabilitacji niemowląt i dzieci starszych. Kurs stworzony jest o kilkunastoletnie doświadczenia instruktorki w pracy z dziećmi. Bazuje między innymi na założeniach koncepcji NDT-Bobath, terapii manualnej, terapii tkanek miękkich, terapii cranio sakralnej oraz podejściu osteopatycznemu.
Harmonogram kursu: kurs składa się z zajęć teoretycznych (wykładów) i praktycznych, studium przypadku (rozwiązywanie problemów) oraz demonstracji oceny i terapii (filmy).
Cel kursu: Celem kursu jest przekazanie uczestnikom podstawowej teoretycznej i praktycznej wiedzy oraz zrozumienia:
- głównych zaburzeń rozwojowych obserwowanych u dzieci w wieku 0-2 lat.
- głównych aspektów prawidłowego rozwoju
- głównych czynników i mechanizmów mających wpływ na zaburzenia rozwojowe
- głównych zasad oceny rozwoju dzieci w wieku 0-2 lat
- głównych zasad tworzenia efektywnego planu terapii.
- opanowania podstawowych technik handlingu i terapii.
Program szkolenia: DZIEŃ I
- Przegląd pediatrycznych metod terapeutycznych.
- Proces terapeutyczny:
- Wywiad, rutyna diagnostyczna – karta badania – wykład.
- Jakość wzorców motorycznych – praktyka.
- Plan postępowania terapeutycznego – wykład.
- Cele terapii w zależności od dysfunkcji pacjenta – wykład.
- Obniżone i wzmożone napięcie mięśniowe – wykład.
- Pielęgnacja dziecka (praktyka)
- Noszenie, podnoszenie, przebieranie, karmienie, kąpiel.
- Pozycjonowanie jako element terapii.
DZIEŃ II
- Rozwój prawidłowy dziecka (wykład i praktyka)
- Możliwe zaburzenia ruchowe pochodzenia ośrodkowego.
- Asymetria ułożeniowa, kręcz szyi – diagnostyka terapia (wykład i praktyka)
- Dysplazja stawów biodrowych, wady stóp ( wstęp do zagadnienia i wykład)
- Terapia – narzędzia terapeutyczne, techniki (praktyka)
- Propozycje terapii dla dzieci z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego (praktyka)
- Pytania i odpowiedzi.
Uczestnicy kursu otrzymują:
- skrypt szkoleniowy
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu
- fakturę VAT (drogą mailową – po zakończeniu szkolenia)
